| 0 comments

Mama voor het eerst alleen op pad



Gisteren was de open dag van Erasmus Universiteit. Omdat ik in september weer wil gaan studeren is het hoog tijd om me eens te oriënteren. Mijn zusje studeert al criminologie op de Erasmus dus zij wilde wel gezellig mee en kon me dan gelijk de campus laten zien. Dit betekende ook dat ik Aaron voor het eerst achter zou laten. Weliswaar voor een half dagje en bij mijn zus, maar toch!

De dag ervoor had ik een heel lijstje gemaakt waar alles in stond voor mijn zus. Van hoe ze zijn flesje moest klaarmaken tot hoe de oven werkt als ze broodjes voor de lunch wilde bakken. Wat een regelteef ben ik toch! 's Ochtends om 8 uur moest ik vertrekken om de eerste presentatie van Sociologie te kunnen halen. Ik zou mijn zusje ontmoeten op Rotterdam Blaak. Gelukkig was ik op tijd weg gegaan en had ik de trein gehaald. Eenmaal in de trein wilde ik mijn zus een berichtje doen of ze Aaron al zijn eerste flesje had gegeven maar het internet op mijn mobiel deed het niet. Raar, dacht ik, maar dan stuur ik wel een smsje. Het gekke was dat ik ook niet kon bellen of smsen, wat dus betekende dat ik onbereikbaar was. Toen raakte ik toch wel even lichtelijk in paniek! Natuurlijk vertrouw ik Aaron mijn zus echt wel toe, maar wat als ze het lijstje niet goed had gelezen en ze Aaron in bad ging doen? Ik moest echt nog even tegen haar zeggen dat ze voorzichtig moest zijn omdat hij glad wordt door het water en dat ze hem echt niet alleen op de commode moest laten liggen! Als je voor het eerst je kind achterlaat is het super vervelend als je niet kunt bellen of smsen (en dat terwijl je vroeger niet eens een mobiel had en heel vroeger überhaupt geen telefoon, haha). Gelukkig was een meisje uit te trein aardig en mocht ik een smsje doen met haar mobiel. Zo kon ik in ieder geval laten weten dat ik onbereikbaar was, maar dat ze mijn zusje wel bereikbaar zodat ze die kon bellen als er wat was. 

Uiteindelijk was het gek maar ook wel weer een keer leuk om zonder Aaron op pad te zijn. Ik ben naar de presentaties van de opleidingen Sociologie en Pedagogische Wetenschappen geweest. Mijn zusje heeft de campus laten zien, we zijn het kinderdagverblijf wat op de campus is wezen bekijken en hebben gezellig nog even geluncht in de kantine. Uiteindelijk was ik ruim op tijd weer thuis. Aaron lag bij mijn zus in haar armen te slapen en had me volgens mij echt niet gemist en alles was goed gegaan. Misschien een beetje overdreven, maar ik was echt blij om Aaron weer te zien toen ik thuis was!

0 comments: