| 0 comments

Tip: Johannesbroodpitmeel tegen spugen


Sommige baby's geven meer voeding terug dan een mondje. Zo ook Aaron doordat hij een vergrote maagopening heeft en het maagklepje niet goed sluit. Van het consultatiebureau kreeg ik het advies Johannesbroodpitmeel (een hele mond vol) toe te voegen aan de borst- of flesvoeding.

Het is te koop bij de meeste supermarkten & drogisten. Johannesbroodpitmeel is een voedingsvezel die de voeding dikker maakt. Het kan gebruikt worden vanaf de geboorte. Omdat JBP de voeding dikker maakt, is het nodig om een speen met grotere opening te gebruiken. Ik gebruik zelf flesjes en spenen van Avent, Philips. Je kunt dan speen #3 of een 1-2-3-speen van Avent gebruiken (o.a. ook te koop van Difrax, Nuby). 



Je hebt Johannesbroodpitmeel van het merk Nutrilon, het heet dan Nutriton.
Het kost €4,99 en in een pakje zit 135 gram.





Je hebt ook Johannesbroodpitmeel van Kruidvat.
Het kost dan 
€3,99 en in een pakje zit 135 gram. 




Ik heb eerst JBP van Kruidvat gebruikt, maar merkte dat Aaron dan toch nog regelmatig een mondje terug 

gaf en soms na een paar uur nog het zuur had. Nu gebruik ik Nutriton van Nutrilon en merk ik dat hij eigenlijk
nooit meer mondjes terug geeft als ik de aanbevolen hoeveelheid schepjes bij de flesvoeding doe. 

Johannesbroodpitmeel bij het gebruik van Bambix rijstebloem.

Vanaf 4 maanden mag je je baby rijstebloem geven. Je kunt dit in de fles met de borst-of flesvoeding doen of je

kunt er een papje van maken (ook met de borst-of flesvoeding) en het met een lepeltje geven. Ik doe het om en om
zodat Aaron goed van een lepeltje leert eten.
Rijstebloem maakt de voeding in eerste instantie dikker, vandaar dat je er een papje van kunt maken. In de maag 

wordt het echter weer dunner. Je moet daarom ook bij het gebruik van rijstebloem bij de voeding de gebruikelijke
hoeveelheid Johannesbroodpitmeel blijven toevoegen. 

Eigenschappen

- Geen suiker toegevoegd
- Vrij van gluten
- Geen zout toegevoegd
- Vrij van kippenei-eiwit
- Vrij van koemelkeiwit en lactose
- Vrij van soja-eiwit

Comfort flesvoeding

Van verschillende merken is ook comfort-flesvoeding te koop. Hier zit standaard JBP in. Je betaalt er echter wel voor.

0 comments: