| 0 comments

De babykamer van Aaron



Toen ik verhuisde naar mijn huidige woning had ik niet veel geld. Ik moest met een minimum uitkering mijn huis en de babykamer opknappen, want je uitkering wordt pas verhoogd als je baby er eenmaal is. Ondanks dat je al wel kosten maakt voor de baby. Al met al is het (vind ik zelf) een leuke babykamer geworden met veel kleur. Kleurcontrast is goed voor de ontwikkeling van een baby. Als Aaron op de commode ligt kijkt hij ook aandachtig naar de muur en de kapstok :)



Op de eerste twee foto's zie je de commode en het bedje. Deze heb ik voor 35 euro via Marktplaats gekocht. Ik heb de meubels geschuurd en donkerblauw geverfd omdat ik het bruine hout wat oudbollig vond voor een babykamer en er zaten wat krassen op. Als je je meubeltjes wilt verven, gebruik dan wel verf op waterbasis!


Op de kamer zelf zat wit-donkerblauw gestreept behang. Dit heb ik eraf gehaald. De muur was helaas onbewerkt. Hier moest ik dus eerst glasvezel behang op doen. Vervolgens heb ik de onderste helft geverfd met verf van de Praxis. Je kunt hier redelijk goedkoop de kleur verf naar je keuze mengen. De bovenste helft van de muur behangen met wit behang met reliëf van de Gamma.
De behangrand is van Lief! Lifestyle en is te koop bij onder andere de Kwantum voor 15 euro.


Het hemeltje was in de uitverkoop bij de Xenos. De olifant op het kapstokje is een deurstopper en ook van de Xenos. Het lakentje in het ledikant heeft een beige biesje als je het omslaat en komt van de Babydump.

Het badje is van Bebe-Jou. Super handig want in het badje zelf zit een thermometer om de temperatuur van het water gelijk te meten. Er zit ook een waskom, badinzet en luieremmer bij in dezelfde kleur.

Op de witte muur hangt een bord van steigerhout. Op de foto zit er nog niks op het bord maar inmiddels heb ik er Aaron in sloophouten letters (te koop bij de Xenos in verschillende kleuren) op geplakt. 

0 comments: