| 0 comments

Bezoekje ziekenhuis voor een echo en prikjes

De laatste keer dat ik met Aaron bij het consultatiebureau ben geweest, heeft de arts me doorverwezen naar het ziekenhuis om een echo te maken van de heupjes van Aaron. Als er beenlengte verschil in de familie zit, of als de baby in een stuit is geboren, doen ze dit sowieso als voorzorg. Ik en mijn moeder hebben het eerste. Daarnaast leken de bilnaadjes van Aaron ook niet helemaal gelijk te lopen.
Al met al was het wel raar om weer voor het eerst in 6 maanden tijd in dit ziekenhuis te zijn (ik ben in een ander ziekenhuis bevallen). Ik merk dat ik me er toch niet prettig voel. Ik denk dat dit er mee te maken heeft, dat ik altijd alleen moest naar de afspraken om bloed te prikken, suiker te meten of voor echo's.. 

Anyway, als er een afwijking in de heupjes zit wordt er vaak besloten de baby in een spreidbroek te hijsen. Ik heb dit toen gelijk even gegoogled en voorzag natuurlijk alweer gelijk problemen. Bijvoorbeeld met kleding. De baby past dan niet meer in normale slaapzaken, hij moet een andere maxicosi etc. Als bijstandsmoeder heb ik er echt geen geld voor om dan speciale (duurdere) kleding en babyspullen te kopen! Ook is het natuurlijk maar de vraag of je kindje zich op dezelfde manier motorisch zou ontwikkelen dan wanneer hij geen spreidbroek had. 

Nou gelukkig hoef ik me hier allemaal niet druk over te maken! Zijn heupjes vertonen een lichte afwijking maar een spreidbroek is (voorlopig) niet nodig. Pak van mijn hart!



Daarna moesten we ook nog naar het consultatiebureau. Aaron is 4 maanden oud dus het was weer tijd voor een check-up door de arts en hij kreeg voor de 3e keer prikjes. Tevens voorlopig de laatste keer, met 11 maanden zijn pas de volgende prikken weer. 
Dit keer was hij best flink. Hij kreeg 2 prikken, trok tijdens het zetten van de prik een ontzettend sip mondje en jammerde even een paar seconden, maar daarna ging hij weer lachen. 
Qua groei is hij ook eindelijk goed op gewicht. Hij krijgt nu ook een lekkere volle toet en wat meer vet op zijn armpjes en beentjes.

Aaron zijn groeicurve kun je hier bekijken. 

0 comments: